Zaznacz stronę

Biorąc pod uwagę wszystkie czynniki, które składają się na budowanie firmy, stworzenie logo może nie wydawać się najwyższym priorytetem.

„Może w ogóle nie potrzebuję logo”,  szepcze cichy głosik z tyłu głowy.

Nie słuchaj tego głosu;  nie mógł się bardziej mylić. Posiadanie logo jest integralną częścią sukcesu Twojej marki – podobnie jak posiadanie wysokiej jakości produktów i pozytywnych rekomendacji.

Dlaczego więc logo jest ważne? Ponieważ przyciąga uwagę, robi dobre pierwsze wrażenie, jest podstawą tożsamości Twojej marki, zapada w pamięć, wyróżnia Cię na tle konkurencji, sprzyja lojalności wobec marki i jest oczekiwana przez odbiorców.

Przyjrzyjmy się bliżej wszystkim tym punktom poniżej.


Przyciąga uwagę

Rozpiętość uwagi jest obecnie krótka – zwłaszcza konsumentów. W obecnej sytuacji firmy mają około 2 sekund, aby przekonać potencjalnych klientów, że ich produkty są warte rozważenia. Logo może szybko przyciągnąć uwagę widzów i w ciekawy sposób przekazać podstawowe wartości firmy. Ten krótki czas skupienia uwagi – wiesz, ten, który powoduje, że konsumenci oceniają Twoją firmę po jej wyglądzie – może działać na Twoją korzyść, jeśli masz solidne logo, które przemawia w imieniu Twojej firmy.

 

Tworzy silne pierwsze wrażenie

Masz jedną szansę, aby to sprawić.
Logo to pierwsze przedstawienie firmy konsumentom. Dobrze zaprojektowane może wzbudzić zainteresowanie opinii publicznej i zachęcić ich do dowiedzenia się więcej o firmie. To pierwsze wrażenie to Twój sposób na natychmiastowe zakomunikowanie właściwości sprzedawanych produktów lub obszaru, w którym Twoja firma działa.

Czy oferujecie mieszkania na wynajem? Czy Twoje porady prawne są szczególnie przydatne dla osób zajmujących się obrotem akcjami? Twoje logo od pierwszego kontaktu przedstawia Twoją firmę jako autorytet w Twojej przestrzeni zawodowej.

 

To podstawa tożsamości Twojej marki

Skuteczny branding polega na opowiadaniu historii, która wpłynie na emocje klientów – w prosty sposób. I chociaż prawdą jest, że projekt logo jest tylko częścią marki firmy, służy jako podstawa całej narracji, na której zbudowana jest marka. Kolory, odcienie, czcionki – wszystko to zależy od historii, którą próbujesz przekazać, a Twoje logo przygotowuje scenę dla tej historii. Elementy te zostaną później przełożone z Twojego logo na wszystkie materiały brandingowe – papier firmowy, wizytówki, strony docelowe, co tylko zechcesz – tworząc konkretną, rynkową tożsamość marki.

 

Pozwala zapaść w pamięć

Twoje logo prowadzi klienta do twojej firmy. Loga są punktem identyfikacji, są symbolem, dzięki któremu klienci rozpoznają Twoją markę. Idealnie byłoby, gdyby ludzie natychmiast skojarzyli widok Twojego logo ze wspomnieniem tego, czym zajmuje się Twoja firma – i, co ważniejsze, z tym, jak się z tym czują. Ponieważ dobre logo jest elementem wizualnym, estetycznym, wywołuje pozytywne skojarzenia z Twoją marką, których sama nazwa Twojej firmy może nie mieć. Jeśli wszyscy jesteśmy szczerzy, niektórzy z Twoich odbiorców prawdopodobnie zapomną nazwę Twojej firmy, ale od razu skojarzą Twoje logo ze wspomnieniami o Twojej marce.

 

Oddziela Cię od konkurencji

Odważ się wyróżnić swoim logo, ponieważ logo Twojej firmy mówi konsumentom, dlaczego Twoja firma jest wyjątkowa. Jasne, być może w Twoim mieście jest 20 innych kawiarni, ale Twoja jest jedyną, która jest zaangażowana w zrównoważony rozwój, a Twoje zielone, ziemiste logo przekazuje ten przekaz.

 

Twoi odbiorcy tego oczekują

Twoje logo jest pierwszą rzeczą, której Twoi odbiorcy będą szukać, gdy zobaczą komunikaty Twojej marki. Powinien znajdować się z przodu i na środku wszystkich materiałów marketingowych, takich jak wizytówki, ulotki, reklamy itp. Jeśli nie masz logo (i takiego, które się wyróżnia), tracisz okazję, aby Twoja firma utkwiła w umysłach odbiorców.

Więc proszę bardzo! Jak widać, potrzebne jest logo; jest istotną częścią budowania odnoszącego sukcesy biznesu i marki. Jednak zaprojektowanie profesjonalnego logo nie musi być skomplikowane. Zawsze możesz skorzystać z usług profesjonalnych firm graficznych których jedną z usług jest właśnie projektowanie logo, Wrocław.

Aby zaprojektować logo dla Twojej marki, wystarczy, że podasz nam kilka szczegółów dotyczących Twojej firmy. Następnie wybierz czcionki, które lubisz i kolory, które najlepiej odzwierciedlają osobowość Twojej marki.